tisdag 9 oktober 2012

Hösten är här...

Hej kära vänner. 

Det var ett tag sen jag skrev på bloggen, har haft huvudet fullt med plugg. Samtidigt som det har jag även i mån av tid försökt jobba med VUDen. 
Jag kan med stolthet berätta att vi nu har flygresan klar. 


Och som ni vet så är det redan oktober och det betyder att anmälan för VUDen kommer att öppna nu i november. Hösten är här och det är en fantastisk årstid det betyder att vi närmar oss jul som är min absoluta favorittid under kyrkoåret. 

Anmälningsblanketter kommer att komma ut med nästa Sucken och det kommer även att finnas att skriva ut på SUKs hemsida. 

Nu för en stund sen var jag inne på VUDens officiella hemsida och kollade runt lite och hittade denna sida http://www.rio2013.com/en/a-jornada/o-que-e-jmj som berättar om VUDens historia. Lite om hur det började. Salige påven Johannes Paulus II hade visioner och drömmar för oss ungdomar som han lyckades fullfölja under sin tid som påve. Han hade alltid en stor kärlek för alla unga människor och han sade att ungdomarna är kyrkans och världens framtid och att vi alltid ska lita på Gud. 

De fyra VUDar jag varit med på har haft en stor betydelse för min katolska identitet, dessa har stärkt mig och hjälpt mig att själv engagera mig i ungdomsarbetet i kyrkan här hemma, både rikstäckande och i hemförsamlingen. 

Jag hoppas att ni förbereder er på alla sätt nu. Genom bön, insamling av pengar så som bakning till kyrkkaffe, loppis eller annan typ av dagsverke. Ifall ni vill förbereda er själsligt kan ni ju fråga er ungdomspräst eller kyrkoherde om ni kan ha en minireträtt med honom och kanske fokusera på er själva och er relation till Gud? 

Idag tisdag den 9 oktober är det 286 dagar kvar till VUD :)




Herren Jesus är där varje dag med oss, glöm aldrig det <3

Ha det underbart i höstvädret. 

Hälsningar
/Marcela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar