torsdag 13 december 2012

Snart jul :)

Hej vänner, 

Det var ett tag sen jag skrev här på bloggen. 
Jag har varit på framtidskongress men även besökt Malmö och Göteborg för att dela information om VUDen. 

Här om dagen när jag satt på kansliet så hade jag fått post och till min stora glädje var det resebroschyrer om Rio de Janeiro och Brasilien i allmänhet :). 


För några veckor sedan så var två representanter från Sverige på konferens i Rio de Janeiro. Bland annat vår stiftsungdomspräst F. Franz. Än så länge vet jag att de hade en ganska tung vecka med mycket information och jetlag. Jag fick veta lite mer om vårt stift som vi ska bo i, Niterói (ligger i närheten av Cabo Frio) och våra Svenska delegater fick även kontakt med en präst som är ansvarig för det stiftet, vilket är väldigt bra för oss. 

Jag ska försöka (om SJ tillåter mig att åka) ta mig till Malmö och kanske Västerås nästa vecka för lite VUD arbete. Det blir en del resande för mig men då hinner jag även plugga lite under resans gång, vilket är underbart. 

Nu är det inte långt kvar tills anmälningstiden går ut, därför är det bra att ni börjar skicka in er anmälan så att vi kan räkna på hur många som åker. Än så länge är det några få som har anmält sig så det finns platser kvar :). 

Jag vill önskar er en fin Lucia kväll och en trevlig helg :). 

Glöm inte att ni kan höra av er till mig om det är något ni undrar över på vud2013@gmail.com. 

Hälsningar 
Er VUD koordinator 
Marcela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar