tisdag 7 augusti 2012

Det går framåt..

Hej kära SUK:are och alla andra som läser detta :)

Idag har jag haft möte med Bilda för att utforma en ledarutbildning till VUD ledarna. Jag träffade Lisa Wetterberg och satt och pratade om vad som var bra och dåligt med förra VUDen och även vad som var bra och dåligt med de förra ledarutbildningarna. Vi kom fram till mycket bra saker och har redan satt datum för utbildningarna. 
Nu är det dags att hitta 10 grupps ledare och två 30 grupps ledare till. Det är så formen på grupperna kommer se ut :) tror det kommer att bli mycket enklare. 

Jag har även kontaktat en gård för förberedelselägret som kommer att äga rum någon gång i april-maj. Så det är mycket som händer. 

En sak som jag tänkt på och som ni borde göra för att få in pengar till resan är att kolla om ni har mycket grejer som ni inte använder hemma. Med alla dessa saker skulle ni kunna ha en loppis utanför er församling eller i stan (obs! glöm då inte att ansöka om tillstånd för att få ha loppis på allmän plats hos polisen!!). Ni skulle kunna få in massor med pengar på det viset. Även baka bullar, kakor och matbröd och sälja det :). 
Bara lite idéer på vad ni kan göra :D!! Samtidigt som ni gör allt det där kan ni ju börja forska lite om Brasilien, vad är det för land egentligen? Lära er språkfraser och börja gå långa promenader så att ni har vanan inne när ni väl är där. 

Jag hoppas att ni alla mår bra annars och att ni är taggade på att åka :D!

Kärlek och bön
Er VUD Koordinator
Marcela Soto 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar