söndag 5 augusti 2012

Resan till Världsungdomsdagarna börjar nu.

Hej vänner!


Jag heter Marcela och jag är VUD Koordinator för SUK(Sveriges Unga Katoliker). 
Detta innebär att jag organiserar resan till världsungdomsdagarna i Rio de Janeiro och som det ser ut nu så är jag fett peppad. Jag har tidigare suttit som ledamot och vice ordförande i SUK och förra året så blev jag tilldelad detta uppdrag. Det är ett stort uppdrag att bära och jag ska verkligen göra mitt bästa för att göra resan så lyckad som möjligt. 


Idén med denna blogg är att ni ska kunna följa mitt arbete så att ni hela tiden är med mig i mitt arbete. Ni får gärna be för mig och för att resan ska bli riktigt bra. 


Förra och förr förra året var jag med och organiserade resan till Madrid, Spanien och det känns som att det var igår. Men det var för snart ett år sedan vi var där. En av de roligaste resorna jag varit med på. I år och nästa år gäller det igen och då är det Rio de Janeiro som gäller.


Idag kom jag hem från SUD-stiftsungdomsdagarna i Vadstena och på vägen hem insåg jag nu hur mycket jag längtar till VUDen nästa år. Denna känsla sporrar mig i att arbeta ännu mer med VUDen och fastän det är 1 år kvar så har jag gjort mycket arbete redan. 


Vi är ju tre stycken som jobbar med VUDen och snart ska vi träffas för att dela upp arbetsuppgifterna mellan oss. Dessutom ska jag presentera mina kollegor här snart. 


Tidigare idag så berättade jag om VUDen för ungdomarna på SUDen och berättade lite kort om historien och gav också ut information om vad som gäller för resan. Delade ut lite flyers och jag hoppas att trots priset att många följer med. 


Fick ju lite klagomål om att resan är lite dyr och jag ska verkligen försöka se vad man kan göra åt det. Får ragga pengar och sponsorer från olika verk och företag.


Är riktigt trött nu men här har ni det första blogginlägget om VUDen.


Kärlek och bön till er
Er VUD Koordinator
Marcela











2 kommentarer:

  1. Lycka till med detta tunga jobbet :) Jag ska komma ihåg om er under mina böner.

    F.Witold ofm

    SvaraRadera
  2. Tusen tack F. Witold för att du ber för oss.

    SvaraRadera